onsdag 7 juli 2010

Virka hår

Håller på med en liten grön figur, och här är kropp och huvud och början till håret. Virkar i effektgarn, det blir så mysigt hår då. Har lärt mig från Mia Bengtssons andra bok "Virka roliga amigurumis".
Det är ganska tålamodsprövande, men det är bara andra gången jag gör det så det ska väl gå lättare och lättare hoppas jag. För håret blir som sagt väldigt bra tycker jag så det är värt besväret.
Efter många försök kom jag på att jag inte behöver virka så hårt som jag annars gör när jag virkar amigurumi. Och då gick det ju lättare!
Det är andra gången jag gör en sån här figur, förra gången var den blå och blev bortskänkt i ett byte, och då glömde jag förståss ta kort, men mönstret hade jag skrivit upp så jag kan göra fler.

1 kommentar:

  1. Ja, det är minst sagt trassligt att virka med den här typen av garn =( men resultatet blir ju så bra så det är värt mödan! Håller med om att det går lättare om man försöker slappna av virka lite lösare än man brukar.

    Blir spännande att få se den färdig! :)

    SvaraRadera