måndag 5 juli 2010

Troll



Här är ett troll som jag frihandsvirkade. Är inte riktigt nöjd med honom, och här hade jag glömt svansen också, det har han fått sen.


Ett trädgårdstroll som ser ut att vara släkt med pärontrollen, fast han är av släkten maskrostroll.










Sen ett litet skogstroll, som inte bor hos mig längre, hon fick flytta i ett amigurumibyte. Henne var jag lite mer nöjd med, fast hon krånglade väldigt på alla möjliga sätt innan hon blev klar. Hade tänkt ha säkerhetsögon, men stoppade huvudet och sydde ihop innan jag kom ihåg det, och när jag skulle virka ögon gick inte det heller så bra.

Men när hon var klar kunde jag nästan inte skiljas från henne, så jag måste väl erkänna att jag blev nöjd till slut! En svamp fick hon med sig, från Mia Bengtssons första mönsterbok.
Var ju inte säker på om den nya ägaren visste att röd flugsvamp är skogstrollens favoritföda!















Och så till sist en trollunge, också av släkten maskrostroll.
Hon är på väg ut för att äntligen få gräva lite i sanden!

1 kommentar:

  1. Vad kul att du också börjat blogga!
    Självklart vill jag följ dig!

    SvaraRadera