onsdag 7 juli 2010

Sköldpaddor




Nåra bilder på sköldpaddor jag gjort, från Mia Bengtssons första bok "Virka amigurumi". Den blå har inte fått ögon än, det ska den förståss ha. Han har en nyckelring, efter önskemål.
Jättemånga som tyckt om dem och önskat att jag ska virka åt dem, men jag tycker det är tråkigt att virka samma sak hela tiden, så det blir inte till alla som vill.
Mulet idag, passar bra eftersom jag behöver städa! Och kanske kan man hinna virka lite också när inte barnen vill vara ute så mycket.
Måste vara ute tillsammans med dem nu, igår smet minstingen under "staketet" som än så länge bara är fårstängsel, han gled som en liten ål under det!

Men jag håller med om att de är söta. En liten prinsesstårta har det blivit också, efter beskrivning från någontstans på nätet.

2 kommentarer:

  1. Söta sköldpaddor! =) Håller med dig om att virka samma sak är tråkigt. =P Har själv fått virka ca 5 Hello Kittys under en kort tid så det kommer jag inte virka på ett bra tag igen. =)
    /Sofia
    http://artesania.blogg.se (Om du svarar så gör det i denna bloggen ;P)

    SvaraRadera
  2. Vad söta sköldpaddor du har fixat!
    Mina busungar fick välja fritt ur Mias bok, men de ville inte ha något annat än just sköldpaddorna! =)

    Ja,tänk vad barnfötter kan vara snabba! Får också känna på det titt som tätt! Mina är 3,5 och snart 6 år. Men du har några fler fötter att hålla reda på ;)

    SvaraRadera