lördag 10 juli 2010

Kanin



Här var det väckning klockan 04.30 idag, av näst äldsta pojken som absolut skulle se på Mamma Mu och Kråkan, och den kunde vi förståss inte hitta så innan han kom på vilken film han istället ville se så hade jag ju vaknat till så jag inte kunde somna om.
Nu är jag trött, men nu sitter jag ju och bloggar och det går ju inte att sluta med....

Här är i alla fall en till amigurumi från min samling, en rosa kanin från Mias bok. Jag virkade henne i rosa bara för att kunna ge bort henne, blir så förtjust i mina små figurer så det är väldigt svårt. Tänkte att om jag virkade henne i rosa, som är en färg jag inte gillar, så skulle det bli lättare. Men det var väl lika svårt för det!
Min yngsta flicka tyckte den var så söt, så hon fick den väl till slut lite motvilligt. Fast när jag såg att den bara låg och slängde på golvet så tog jag väl hand om den själv. Hon får den om hon frågar efter den.
Kronan kaninen har på sig har jag gjort i frivolitets-teknik, eller hur man säger det. Är något helt annat än virkning. Det tycker jag också om att hålla på med, men klarar inte att ta fram det när jag har barn runt omkring. Det är så tunna garner, och så svårt att repa upp om något är fel, så jag får vänta med det tills barnen är lite större.

*GÄSP* Nu ska jag börja packa för en tur till Leksands sommarland med mina två flickor. Ska bli kul, tror jag!

1 kommentar:

  1. Oj, så tidigt man kan vakna! Inte kul när de vaknar så tidigt och inte kan somna om =( Du får köra hårt med dem idag på sommarland så de sover gott i natt.....fast risken är ju att man själv blir lika trött då och somnar tidigt ;)

    SvaraRadera