lördag 31 juli 2010

Hattar och Ogliosaurus

Nu har jag varit på minisemester en natt och en dag. Jätteskönt att komma ifrån lite, bara göra det jag ville, shoppa och ta det lugnt. Hade behövt minst en dag och en natt till bara.



Här är två till av mina hattar jag virkat åt barnen. Den blå var den första jag virkade, det är min äldsta flicka som önskade färgerna. Sen tyckte jag att hon hade så mycket rosa kläder så hon skulle ha en rosa hatt också, och den har hon också tyckt om. Där ser jag faktiskt först nu att den inte fått något virkat snöre runt sig, som den egentligen skulle ha.

Jag har virkat en gul hatt också, till fyraåringen, men hittade inte den vid fotagraferingen. Kommer kanske med bild på den senare.


Nu får man börja fundera på om det ska virkas några vintermössor också!


Och så här långt har jag kommit med min Ogliosaurus Plex. Jätteroligt att virka fingrar och hand, fast väldigt pillrigt, jag fick riva upp många gånger. Sen när båda armarna var klara så såg jag att de inte är exakt likadana, jag har nog virkat ett varv för lite eller för mycket på en av armarna. Så då är frågan om jag ska vara duktig och riva upp och göra om, eller tro att det inte syns så mycket...


Jag vet väl vad det blir, jag kan då absolut inte ge bort den om jag vet att det är något fel!

Men visst är det en rolig figur!

2 kommentarer:

  1. Vilka söta sommarhattar!
    Hm....jag är också rätt petig och har svårt att inte titta på det som blev fel....även om inte andra kan se det! .....och JAG kan inte se något fel på "Plexens" armar. Jättefin blir den! =)

    SvaraRadera
  2. Tror att det är bäst att göra om än att gå och reta sig på det. Gör du om, vet du att det blir bra, och kan ge bort den med gott samvete. Lycka till!

    SvaraRadera