söndag 5 juni 2011

Klänningar igen



Jag håller fortfarande på med presenten till min nioåring, så jag tjatar på om mina klänningar, de är från "Sticka till barbie", se tidigare inlägg där jag har länkat.



Det är jättekul att sticka till små dockor, jag har nog inte tålamod att hålla på och sticka en hel tröja, det har hittills aldrig blivit färdigt i alla fall. Men det här går så fort och resultatet har hittills blivit bra, så då fortsätter man gärna! Jag har gjort överdelen lite längre än på mönstret, och på den gula kjolen gjorde jag även en extra "guldbård" på nederdelen.



Sen försökte jag mig på att sy en klänning, men jag tycker nog att de stickade blev bättre. De var snabbare gjorda också!



Nu håller jag på att sticka mer barbiekläder att lägga på lager så har jag lite presenter och julklappar när det blir någon av barnen och kusinerna till barnen som fyller år!



Till sist en underlig sak - om jag säkert visste att alla mina bloggvänner kunde lämna kommentarer så hade jag gjort en pristävling av det, men nu vet jag inte hur det är för alla att lämna kommentarer - jag kan själv bara göra det hos vissa bloggare! Hoppas de löser det snart, för det är väldigt irriterande att det inte funkar. Jag väntar väl ett tag med att berätta vad det här är för något, jag blir nog lite förvånad om någon kan gissa!

4 kommentarer:

  1. Er d et hund/katte bånd du lager på det nederste bildet kanskje??

    SvaraRadera
  2. Eftersom att ni ska skaffa kaniner gissar jag på en kaninsele:)

    SvaraRadera
  3. Hejsan!:D Vad fin blogg du har:) Du har just nu chansen att vara med i tävlingen, dagens blogg och då kan du vinna en länk till din fina blogg:)

    www.virkirutan.blogg.se

    Jag tror det blir hängselbyxor:D

    SvaraRadera