onsdag 22 juni 2011

Korg och nalle



Har fått någon sort nylongarn, egentligen menat att väva av, men den som skänkte det menade att det inte var speciellt bra att göra mattor av. Så jag fick det, ganska länge sedan nu, och nu tänkte jag virka en ganska stor korg där barnen skulle lägga sina kläder de haft på dagen. Men så tog det rosa garnet slut!! Ska man orka klippa smala remsor av något annat tyg, eller måste jag få tag på mer "nylongarn" av den här sorten...många svåra frågor att ta ställning till!



Och så en nalle, virkad från ett mönster i Allers. Men jag tror att jag sydde fast benen lite fel, det ser inte riktigt bra ut tycker jag. Ögonen är inte broderade än, det drar jag mig lite för eftersom det aldrig blir riktigt bra när jag gör det. Men jag tycker att det var bättre att brodera ögon på den här, eftersom den ska skänkas till ett litet barn. Ska göra en till nalle, så då kanske jag gör benen lite längre och sätter fast dem lite mer isär.

För övrigt ser vi fram emot att få hem två små kaniner i morgon eller på fredag! Första riktiga husdjuren för mig, det ska bli roligt!

2 kommentarer:

  1. Så tråkigt att garnet tog slut! Hm....vet vad jag ahde gjort! Jag hade satsat på att försöka få tag på mer garn ..eller liknande. Jag är för lat och har för lite tid till att klippa remsor. =)

    SvaraRadera
  2. Sara; du påminner mig så mycket om mamma Göta. Fast det var ungar överallt, så satt hon när hon fick tid över; Stickade/sydde sina tennarmband...
    Jag som har all tid i världen... gör inget sådant regelbundet. Utan får mina små ryck...

    Skickar varma innerliga sommarhälsningar <3

    SvaraRadera