söndag 12 juni 2011

Kaninsaker



Ja, här ska det bli kaninköp!! Vi ska få hem två små kaniner om ca två veckor, ska bli jättekul.


Äldsta flickan fick en som present, hon har länge önskat sig ett djur men inte sagt det så mycket eftersom hon vet att vi är allergiska, så då har hon trott att det inte går! Jag har också länge velat ha ett djur, men det har inte passat förrän nu. De ska bo ute hela tiden, så jag tror nog att det ska gå bra för oss allergiker! Bilder på kaninerna får komma senare, jag har fått bilder av uppfödaren men inte frågat om jag får publicera dem, och det ska man väl kanske. Sen känns det som om det inte är riktigt våra än för jag har inte betalat dem ännu!

Så nu har barnen fått köpa skålar, vattenflaskor och selar till kaninerna. Äldsta flickan valde en tuffare stil, yngsta tjejen har en rosa period, så det blev allt i rosa fast båda kaninerna är pojkar. Men de lär inte bry sig så mycket!
Det ska verkligen bli kul att få husdjur, men lite spännande och faktiskt småläskigt är det, tänk om man gör något fel! Fast jag tänker att om jag har lyckats klara av att ta hand om fyra barn så ska jag väl klara av några kaniner också!
Nu ska här byggas burar, och sen ska vi pyssla om de små liven så bra vi kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar