tisdag 31 maj 2011

Dockan med klänningar





Har försökt sy en klänning åt dockan, och den blir väl godkänd hos mottagaren, men inte av mig. Men så kom jag på att jag kunde prova de stickade klänningarna jag gjort till "Evy-dockor", och om man stickar lite längre "överdel" så passar det ännu bättre. Fast hon blev riktigt söt i de här modellerna också - lite 50-talsaktigt!
Inte så "älvlik" kanske, men hon får väl vara en helt vanlig liten pyssling då!

Stickmönster kommer från http://stickatillbarbie.se/ , och är alltså mönster till "Shelly" men jag stickar lite längre överdel.


Nu stickar jag på och har gjort två klänningar, håller på med en tredje, med lite ändringar. Det blir nog bra tror jag, bilder kommer bara jag kan smyga mig till att ta kort. Det blivande födelsedagsbarnet har varit hemma och förkyld så jag har inte kunnat ta kort.

Själv har jag gått med huvudvärk hela dagen, och på kvällen blev det ännu värre, nästan migrän-liknande. Till slut tog jag en tablett mot migrän och det hjälpte fast det stod att man skulle ta den vid första tecknet på migrän. Nu sitter jag och är lite allmänt dimmig bara, mannen fick ta över läggning av de sista tre barnen, jag hade inte tålamod med något krångel!

...och tvätten har jag visst glömt att ta in, men den överlever väl ute på klädstrecket!

2 kommentarer:

  1. Charmig docka! Jag gillar kjolen som ser ut som om den har svandun i nederkanten.

    SvaraRadera
  2. Hejsan!:D Vad fin blogg du har:) Vad sööt docka! Du har just nu chansen att vara med i tävlingen, dagens blogg och då kan du vinna en länk till din fina blogg:)

    www.virkirutan.blogg.se

    SvaraRadera