fredag 20 maj 2011

Hjärtekatten Sixten

Jag har haft svårt att komma ut på bloggen under en längre tid, och nu äntligen kom jag på att jag måste rensa den från cookies, då fungerade det!


Äntligen är den klar, min hjärtekatt! Jag har inte kunnat ta mig tid så ofta till virkning så det har gått mycket mer långsamt än det brukar göra när jag virkar!
På bilden ovanför sitter han med sin namne Sixten. För det blev det namnet, min femåring kom och tittade på den och tyckte att den skulle heta så, "För han har ett vitt öra, som min Sixten". Det är hennes älskade gosekatt, man ser nog att den är mycket älskad!
Och här är hon själv, jag är egentligen väldigt skeptisk till att lägga ut bilder på mina barn, men nu gör jag ett undantag. Jag har sytt den här klänningen, med mycket hjälp visserligen, men ändå! Det var väldigt roligt att sy till sitt barn, och jag tycker att den blev fin. Hon tyckte det själv också, den är den finaste klänningen för henne nu och då är jag förståss glad och nöjd!

Storasyster ska också få en, men i ett annat tyg och med en liten vinge på ärmen. Idag är det fint väder, så nu har jag inte samvete att sitta här längre utan måste ta itu med tvättberget och städning och se till att barnen kommer ut i solen!

3 kommentarer:

  1. Många som haft problem med bloggarna nu ett tag.
    Så fin din Sixten blev o vliken ursöt klänning du har sytt. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vilken gullig hjärtekatt! Och klänningen var ju för bedårande, kan förstå att den blev en favorit för din tös :)

    SvaraRadera
  3. Måste kolla in det här med hjärtekatten... Sixten blev supersöt. Men din egen prinsessa är dubbelt så söt :)

    SvaraRadera