söndag 12 februari 2012

Knutar

Så här ser det ut när man gör frivoliteter. Här slår jag andra halvan av en knut, för hela arbetet består alltså av små knutar och picoter mellan knutarna. Och här är en annan brudkrona jag gjort, som jag tyckte blev för stor åt mig. Sen hittade jag mönstret till den andra (som jag visade i förra inlägget) och tyckte att den var finare! Den här är inte så välstärkt, och aldrig använd mer än till utställning.

Mer frivoliteter kommer senare! Underbar dag ute idag, endast -1 grad, riktigt varmt alltså! Men mindre underbar dag inne, det är ovanligt mycket gnäll och skrik här, vilket kanske troligen beror på en trött och gnällig mamma mer än på barnen... Fast jag gnäller bara ibland!

Ha det bra!!

2 kommentarer:

  1. Åh så vacker denna krona också! Vilket fantastiskt hantverk!

    SvaraRadera
  2. Vilket otroligt vackert handarbete.

    SvaraRadera