söndag 5 februari 2012

Fingervantar och fodral till fjärrkontroll





Det här håller jag på med just nu, men jag vet då inte hur det blir!! Ser jättekonstigt ut - på bilden såg de så fina ut, men det tycker jag inte de här blir. Men jag ska väl sticka klart dem nu i alla fall, ska inte bli allt för pessimistisk innan jag sett resultatet på handen! Hade tänkt ge bort dem, men det återstår att se om jag vågar göra det...





Och för ett tag sen virkade jag ett fodral till vår nya fjärrkontroll. Vi har haft ganska många såna, och de går sönder hela tiden. Den förra hade vi bara några veckor innan någon tappade den i golvet så det började skramla i den. Sen fungerade den väl några veckor till, men det har alltså varit ett återkommande problem. Då kom jag på att om den har lite stötdämpning så borde det ju hjälpa litegrann, och det tror jag faktiskt att det har. Dessutom blir den lite lättare att hålla i utan att tappa, så det var faktiskt en ganska bra uppfinning!



Jag hade knappar längst upp, tänkte att man kanske skulle vara tvungen att öppna där när man skulle byta kanal, alltså om signalen inte skulle gå fram. Men det var inga problem, det behöver aldrig öppnas där mer än vid batteribyte. Tänkte väl göra den lite roligare med något broderi, men det har jag inte haft lust med än.
Till sist ska jag visa vad barnen och jag roat oss med idag. Den yngste lille rackarungen i det här huset hade en period då han ritade på väggarna så fort han fick tag i en krita eller en penna. Det ser bedrövligt ut på vissa ställen, men än så länge känner vi oss inte helt säkra på att han har slutat, så det blir inga nya tapeter än. Däremot sa jag till barnen att de kunde måla en massa färgglada teckningar så skulle vi sätta upp dem där istället för att behöva se de fula strecken! Man blir då gladare av det här!! Hade kanske egentligen tänkt mig något färre teckningar, men nu blev det som det blev, och det är ju härligt med barnteckningar!
Nu ska jag återgå till att försöka få färdigt de där fingervantarna! Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Jag tycker dina vantar ser bra ut. ÅÅÅÅ vilket fint fodral till fjärrkontrollen.
    Hoppas den håller bättre nu med det fina fodralet.
    /Lena

    SvaraRadera