tisdag 6 december 2011

Julfint i dockskåpet





Äldsta flickan tyckte att dockorna skulle få lite julfint! Och det är väl bra att någon får det i det här huset :). Hon pysslade en gran, jag hittade en virkad duk som får vara matta, och så kom jag på att klippa ut en bit av en glassburk så att det blev en soffa. Vi limmade på halva klädnypor som målades rött. Lite tapetpapper klistrades på soffan så blev den riktigt fin!

Och ett paket under granen måste det ju vara också!


Sen hade jag "träknappar", som hon kom på att måla så att de blev tallrikar, och en halv klädnypa målades till hylla också. Visst blev det gulligt!?!


Tyvärr har vi en liten terrorist här i huset som kom och ställde till stor förödelse i det fina huset. Jag får väl hjälpa till att ställa det tillrätta.


I övriga delen av det stora huset har det kommit fram en röd julduk och julgardiner i köksfönstren. Och adventsljusstake och stjärna kom upp i tid i år också! Så lite julstämning börjar vi få, inte som jag hade tänkt mig men det blir lite bättre år från år!


Och nu är det snö ute också, bara så det är lite vitt, men ändå - det känns genast mer som om julen närmar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar