onsdag 21 december 2011

Docklift och nalle

Mera julklappar! Och sydda är de, min virk-lust och tid till det ligger på minimum. Dessutom känner jag av axeln när jag virkar, så jag tar det lugnt med det för den skull också.
Men vi har sytt, min nioåring och jag. Åker till "diakonicentret" här i byn och får hjälp av en mycket duktig kvinna. Hon har hjälpt nioåringen att sy den här nallen, som lillasyster ska få...



...och jag har fått hjälp att sy den här dockliften, med täcke och kudde till!

Fast den här gången klarade jag ganska mycket själv. Men det är så bra att kunna fråga nån som vet ganska direkt hur det ska vara, och slippa klura och fundera i flera timmar. Till diakonicentret skänks många tyger som man får använda helt gratis. Jag har kommit dit med tyger och gardiner som bara legat här hemma, och där kan användas till matt-trasor eller annat skoj!

Det var jätteroligt att sy sängkläder till dockan, gick fort och lätt, så det blir nog fler sådana set!

Jag känner att jag snart får döpa om bloggen till "Saras sygömma" om jag inte snart lägger in någon bild på något virkat. Men det ska väl komma det också! Yngsta pojken önskar sig fortfarande en "Jobbar-Kitty", så det måste jag försöka få till, jag som är så enormt duktig på att virka kläder...men det kanske duger med en jobbar-hjälm på en Hello Kitty, eller vad tror ni!?!

Ha en riktigt God Jul, alla bloggvänner!!

4 kommentarer:

  1. Önskar en skön julhelg!
    Varma innerliga kramar <3

    SvaraRadera
  2. Vad fina julklappar ni har gjort! Hoppas att barnen blir glada. Kramar och God jul! Hanna

    SvaraRadera
  3. Vilken fin docklift. Jag har virkat en Hello Kitty med hängslebyxor, den ser nästan ut som en jobbar-Kitty. Det är ett amerikanskt mönster men jag ser nu att jag missat att skriva fån vilken blogg jag hittat den. Men du kan kanske googla på Hello Kitty+suspenders. Eva

    SvaraRadera
  4. Jag har hitttat mönstret på Hello Kitty i hängslebyxor. http://robotrish.com/post/644588884/free-amigurumi-hello-kitty-pattern

    God fortsättning på julen
    Eva

    SvaraRadera