onsdag 14 december 2011

Lite julklappar

Äntligen tog jag mig i kragen och fixade lite bilder till bloggen! Hittade mönster på en söt lite ryggsäck till dockor, här får katten Sixten prova den. Han ska nog också få en, men just den här blir till storasyster som ska få en Build-a-bear i julklapp. Det var jätteroligt att sy, och inte så svårt fast jag sydde fast en liten ficka på fel ställe, den sitter mot ryggen!


Men jag tror inte att barnen bryr sig om det, så det fick vara så.





Och lite stickade dokkläder och barbiekläder har också (nästan) blivit klara. Har en socka kvar, som ni ser. Men det blev så tråkigt här på bloggen utan nya bilder så jag tog en bild i alla fall. Klänningen blev inte den vackraste, men jag är nöjd med att ha slutfört den i alla fall, vilket jag annars har varit väldigt dålig på om jag tycker att något projekt blir tråkigt!





En stickad balettklänning, mönster från "Sticka till barbie" där det egentligen är en klänning till isprinsessa. Men det kan vara en balettklänning också tycker jag! Min femåring tycker om att leka att hon dansar balett, så jag tyckte dockan skulle få en sån klänning.



Ja, det var lite nytt i alla fall. Håller på att sy en del, får väl se om jag hinner ta kort på det också, hoppas bara jag hinner klart det till jul! Axeln börjar bli bättre, så nu kanske jag kan börja virka lite mer! Men det är ju jul snart, och städningen har inte alls kommit så långt som jag skulle vilja, så det blir väl som vanligt stress med det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar