lördag 8 oktober 2011

Virkad ryttare och lite annat smått och gott



Har virkat en ryttare enligt önskemål från min 9-åring. Den ska få en häst också och lite andra småsaker. Mönstret från Järbo garn.


Dessutom en stickad barbieklänning "med vidd" - gissa hur många maskor man skulle lägga upp!?! 257! Men söt blev den, och just nu är det roligare än att virka. Ska sticka några barbieklänningar till julklapp, för yngsta flickan önskar sig barbie! Mönstret från "sticka till barbie", en fantastisk sida för den som gillar att sticka och vill ha barbiekläder!



Sen har jag haft en syster på besök, och vi har provat på att göra cake-pops. Det var ett väldigt enkelt och gott godis! Man tar ett paket ballerinakex, vi använde ballerina kladdkaka, och så ca en matsked philadelphiaost. Mixa kexen till smulor, och kör ihop det med osten till en formbar deg. Rulla små kulor, låt stå och stelna och doppa sen i vit eller mörk choklad. Väldigt enkelt att göra med barn, och barnen tyckte att det var jättegott! Doppade som ni ser i strössel också, vilket jag personligen tyckte blev för sött, men det gillades förståss av barnen.

Mina cake-pops blev ju inte så fina, om man söker på det på nätet så kan man få se fantastiska skapelser!

Nu ska nästa projekt bli någonting på symaskinen, också en julklapp, och någonting jag har velat prova på att göra länge! Ska försöka komma ihåg att ta kort och lägga in det på bloggen också!

1 kommentar:

  1. Lyckost dig som får göra barbiekläder och dockor, jättefint blev det. Och cake pops.. vilken rolig idé, det måste jag prova.

    SvaraRadera