onsdag 26 oktober 2011

Virkad tomte på annorlunda sätt






Köpte "101 nya idéer" häromdagen - och såg en söt tomte som jag ville virka. Och det var en ny idé för mig att virka på det här sättet! Två platta stycken som ska sys ihop! Och varför inte prova - det känns som om det är lättare att virka runt, men ibland är det bra att testa något annat, så nu gör jag det.




Så här ska den se ut när den blir klar, fast i tidningen är det en adventskalender men det tror jag inte att jag ger mig på. Tråkigt att sticka 24 stycken små påsar...Den har stickade kläder, och jag gillar ju att sticka nu också så därför lockade den lite extra. Får väl se hur den blir!

2 kommentarer:

  1. Ser spännande ut! Hoppas få se den när den är klar! =)

    SvaraRadera
  2. Den blir säkert bra! Precis som du säger så kan det ju vara bra att testa andra metoder ibland. Man kör ju gärna på med det man är van med.

    SvaraRadera