söndag 18 september 2011

Att sticka är ju också roligt!





Nu har Hello Kitty fått en stickad klänning, som jag har skrivit i något inlägg förr så tycker jag att det är väldigt svårt att virka kläder till figurer jag gör.
Varför det är så är en gåta, eftersom jag inte tycker att det är så svårt att få till former annars! Men sticka är också roligt, och jag har stickat en del kläder från sidan "Sticka till barbie". Så den här klänningen är ett mönster därifrån, men utökat med tio maskor eftersom Kitty är ganska mycket tjockare än små barbiedockor (Evie tror jag de heter).




Sen är det mer stickat på gång, en klänning till någon barbiedocka. Jag ska försöka sticka klänningar till jul, för min femåring har länge önskat sig en barbie, och då kan hon få en sån och så stickade kläder. Det går mycket snabbare för mig att sticka barbiekläder än att sy, och dessutom tycker jag att det är lättare att få snygg passform på kläderna när jag stickar. Men om jag får tid vill jag absolut försöka mig på att sy barbiekläder också. Får väl se var tiden far!

En Hello Kitty är ju önskad av yngsta pojken också, så det måste jag försöka virka också!

Nu har det blivit endel handarbetat, för jag har haft något i kroppen senaste veckan, ont i kroppen och jättetrött, men inte minsta förkyld eller feber. Men det verkar vara något som går, för jag har hört flera som haft det. Hoppas det går över snart, för dammråttorna samlas och tvättberget växer, så jag måste få orken tillbaka snart!

1 kommentar:

  1. MEn hej på dig Sara. Jag har visst hittat nån jag känner!vad roligt, jag visste inte att du var så duktig på pyssel! Du gör jätte fina saker.titta gärna in på min blogg om du har lust. Kram Anna (Adams mamma )

    SvaraRadera