tisdag 13 september 2011

Hello Kitty




Har gjort klar Hello Kitty, som bara behövde armar och ben fastsydda. Hon har redan fått vara ute en natt och blivit lite smutsig på magen. Men man kan ju inte begära att en 5-åring ska kunna komma ihåg allt.. Hon är ändå en riktig omsorgsfull dockmamma, min lilla flicka.


Jag har virkat Hello Kitty delvis efter Jannas http://garngalning.blogspot.com/ mönster, men jag tror att det kanske bara blev lite av huvudet som var virkat efter det. Sen tyckte barnen att hon skulle ha kortare och bredare ben, och kortare armar än på mönstret, så det fick ändras.


Ett misstag var att hon inte kan sitta så bra, antingen sydde jag fast benen fel eller så är de helt enkelt för korta. Och kläder har jag inte hunnit fixa till än, men det vill ju ägaren ha!


Om någon är intresserad av hur jag gjort så har jag skrivit upp mönstret den här gången, men jag måste kolla med Janna om jag får ge bort det när jag använt en del från henne!




Jag har mycket som bara ska göras klart, så jag ska väl försöka ta mig i kragen och göra det fast det är tråkigt. Virkade ju ett par nallar som jag inte tyckte blev fina, men sen var det något barn som såg en av dem (som bara saknar ögon) och tyckte den var söt. Så det kan ju bli syskondjur till hjärtekatten då!


Nu ska jag se om jag lyckas komma igång, jag vaknade med migrän idag, det är första gången det hänt, så min man fick stanna hemma på morgonen och få iväg barn till skola och dagis, jag mådde väldigt illa. Har börjat få migrän nu, aldrig haft det förr! Tabletter hjälper, men jag känner mig lite "bortdomnad" och konstig ändå. Har minstingen hemma, han leker just nu med Hello Kitty, så jag måste nog virka en åt honom också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar