måndag 27 december 2010

Mobilfodral



Har snabbvirkat fodral till min nya(!) mobiltelefon, ska väl se om jag virkar något roligare senare när jag har tid. Just nu kände jag att det var viktigt att få ett fodral bara! Jätteglad för ny mobiltelefon, eftersom min gamla lagt av helt och hållet!

Sen har jag en syster på besök, som jag tänkte virka något till innan jul, men det hann jag inte. Men när hon var här så tittade hon i min virkbok av Mia Bengtsson och såg roboten som är ett fodral. Hon tyckte den var söt, så jag virkade en sån åt henne. Jättekul - jag har velat virka en sån, men inte till mig. Och det är ju svårt att virka till andra om man inte har deras telefon eller Mp3 eller vad det kan vara de vill ha fodralet till!

Jag ska se om jag klarar av att använda min african flower och göra ett fodral av det - men jag vet inte riktigt hur jag ska få till det! Man måste ju virka ihop dem och dessutom få det jämt och rakt runtom rutorna...men jag ska klura på det ett tag!
Läntar efter att frihandsvirka nu, men jag har lite dålig fantasi så jag vet inte riktigt vad jag ska göra! Min äldsta flicka tycker att jag ska virka en "little petshop"-figur, och kanske jag ska det, ska tänkta på saken...
God fortsättning allihopa!

2 kommentarer:

  1. Jätte fina fodral, både roboten och det snabbvirkade =) Jag har frihandsvirkat några LPS-figurer, en gul fjäril och en rosa uggla, de lämpar sig ju rätt bra som amigurumisar =D
    Go' fortsättning!

    SvaraRadera