onsdag 15 december 2010

Mer julkrubbefigurer


Min kamera är konstig, eller om det är batterierna. Jag stoppar i nyladdade batterier och kan ta max tre kort innan symbolen för att batterierna håller på att ta slut börjar lysa!

Men jag hann ta tre dåliga kort på mina nya julkrubbefigurer, två vise män klara och en ängel på gång. Jesusbarnet är också klart, men det glömde jag! Tänk att glömma det viktigaste...

Men här kommer de i alla fall! Håller som ni ser på med att virka hår åt ängeln - men jag är en smula osäker på om det blir så bra.

Alltså, om jag har räknat rätt har jag en halv ängel och en vis man kvar att virka, plus gåvorna och några får. Och själva julkrubban...men det får jag nog ge upp tanken på att hinna i år.

Tänkte ju ge bort den här, men nu blir jag lite "snål". Tänk om jag inte orkar virka en till, jag vill ju ha en själv! Och den första är alltid roligt att ha kvar. Å andra sidan, om jag behåller den här så blir det troligtvis inte fler virkade, eftersom jag hela tiden kommer på nya saker jag vill göra! Och dessutom har jag svårt för att virka samma sak om och om igen.

Ger jag bort den blir jag "tvungen" att virka en ny om jag vill ha en.

Dessutom har jag inte så många julklappar jag tänkt till jul, och vi skulle bara ge något symboliskt till oss vuxna, och jag tänkte att något virkat skulle bli så bra... Svåra beslut att ta :).

Ja, ja, nu ska jag i alla fall försöka ta itu med städningen igen. Det blev väl inte klart till första advent som jag tänkt, och nu börjar stressen kännas i magen så jag får väl bara jobba på istället för att bli handlingsförlamad som jag brukar bli! Julklappar till barnen är nästan handlade i alla fall, och det är alltid något. De ska bara slås in också...

4 kommentarer:

  1. Så fina de är. Jag gav bort min som jag virkade förra året och trodde att jag skulle hinna göra en i år till mig själv men det gick ju som det gick!!!
    Kram till dig

    SvaraRadera
  2. Vilka fina figurer du gjort till din krubba.
    Jag tycker att du ska behålla den. För det är som du säger, man kommer hela tiden på nya projekt man vill göra : )God Jul!

    SvaraRadera
  3. Coolt med virkad julkrubba! Det har jag aldrig sett förrut.

    SvaraRadera
  4. En så fin krubba med så mycket jobb skulle jag absolut behållit själv! Men så har jag svårt att slita mig från saker jag har knåpat ihop också =D

    SvaraRadera