onsdag 8 december 2010

Kvällens projekt


Fick en påse med material till en tomte, som jag jobbat med ikväll. Superkul!!! Det är enligt texten en tomtenisse, men jag tycker mer det liknar en "nissa" - vad tycker ni?

Gjorde ett misstag, nämligen att sätta fast huvudet innan kappan eller vad det nu är sattes dit, så jag fick klippa upp hela framsidan och får väl göra någon sorts knappar där...Men om man inte vet om att det är fel så tror jag inte att det syns.

Tomteniss*n ska skänkas till ett lotteri, om jag kommer ihåg att ta med den in till diakonicentret där de håller i lotteriet!

Nu är jag egentligen supertrött, men det var så roligt med tomten så jag tror att jag måste göra klart den ikväll! Får se om jag kommer ihåg att ta något kort när den är helt klar, den ska ha ett grötfat i handen och en slev i den andra handen, de syns i bakgrunden på bilden!

*Gäsp* Gonatt!

2 kommentarer:

  1. Åh, vilken skön tomte! =)
    Vad är det för påse du har med så bra material? Men det lyckade resultatet sitter ju i skaparens händer förstås! =)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också den ser ut som en liten Nissa.. otroligt söt!

    SvaraRadera