söndag 9 januari 2011

Tofflor och mormorsrutor






Det har varit mycket under helgerna, svårt att ta sig tid att blogga. Men nu kommer det till slut ett litet inlägg!



För jag har virkat, fast det har varit enkla virkningar, känner mig inte så inspirerad att hitta på något speciellt för tillfället. Men virka ville jag, så det blev några par tofflor till en syster som har flyttat till ett hus med kalla golv och behövde tofflor till sina gäster. Hoppas de går att använda, för jag tyckte att de blev lite konstiga. De svarta passade på mina fötter och var nog bra, medan jag är lite osäker på passformen på de andra, men alla är vi olika så någon kan säkert ha dem. Mönster från Drops design, och de svart/vita från en bloggsida som jag skrev upp på mönstret jag drog ut men nu hittar jag inte mönstret så jag kan inte säga var det kom ifrån. Länkar senare om jag hittar det!

Sen blev det lite mormorsrutor, det har jag varit sugen på att testa, så jag hittade lite garnrester och satte igång. Ni får väl se vad det blir så småningom, om jag håller på varje dag så går det nog ganska fort. Svårt att ta kort så att man ser färgerna riktigt, rutorna längst ut har en rosa färg i sig som ser brun ut på bilden. Jag är inte alldeles nöjd med hur jag satt ihop färgerna, men det kommer att duga till hemmabruk!


Mormorsrutor är verkligen en perfekt virkning när man inte har så mycket inspiration, och perfekt för att göra sig av med garnrester som inte riktigt räcker till något annat! Fick tips från någon blogg om att virka in alla garnstumpar under tiden och då blir det ju ännu roligare, för att fästa dem alla efteråt är verkligen ingen höjdare!


Nu måste jag väcka barn som ska till doktor med misstänkt bihåleinflammation!

Ha det bra alla bloggvänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar