fredag 14 januari 2011

Virkad löpare




Påbörjade för länge sen denna virkade löpare, men som vanligt när det är något för "stort" så blir det inte färdigt. Nu fick jag en idé att ta denna och omvandla den till snuttefilt, undrar om det kan bli bra. Jag har vänner som fått en bebis som jag vill virka något till, så då kanske man kan utnyttja den här biten.

Fast jag är tveksam, som vanligt, till om det blir bra, om det ser konstigt ut...har tänkt att sy fast en figur av något slag på mitten av filten, och så någon kant runt om.
Sen ser jag att ena änden är vidare än den andra, så jag har väl gjort något fel. Hade det varit min bebis hade jag inte brytt mig om det, men när jag ska ge bort det så stör det mig, får väl fundera på om det stör tillräckligt mycket för att dra upp.
För övrigt håller jag på att bli förkyld, så just nu har jag inte så mycket energi till någonting, jag vill virka men orkar inte riktigt!
Och vad ska man komma på att virka för figur i mitten!? En kanin med långa öron kanske?
Ack, vilka problem man har att brottas med :).

2 kommentarer:

  1. Hej
    Jag har startat en pay it forward utmaning på min blogg, tyvärr tror jag inte jag har så många läsare som pysslar så därför tänkte jag..att jag skriver till de bloggar jag följer så kanske dom vill vara med =)
    Ha en bra dag!
    Mvh Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej, jag är intresserad av det här mönstret. Kan du dela med dig av det? Hälsningar Anita J Hallin

    SvaraRadera