onsdag 24 november 2010

Tyst det är i huset...



Jag sitter och njuter av ett alldeles tyst och lugnt hus! Minstingen somnade när jag körde hem efter att ha lämnat de andra barnen på skola och dagis, och han fortsatte att sova när jag kom hem och bar in honom. Underbart! Det är en sällsynthet att jag får vara i lugn och ro hemma. Så nu passar jag på att blogga först, sen måste det städas igen. Fast det börjar faktiskt kännas som om vi skulle kunna få det hyfsat adventssnyggt i år. Vi har ett fint rum, men där är tyvärr sällan fint eftersom ren tvätt läggs i högar på det stora bordet. Nu börjar det skymta fram igen och det känns ju bra.

Jag köpte pärlor på rea häromdagen, de skulle egentligen vara till barnen, men jag tyckte att de var så härliga och fina så jag måste få göra något med dem. Försökte virka ett halsband, och resultatet ser ni här. Blev inte riktigt som jag tänkt mig, jag gör nog på ett annat vis om jag försöker igen, men äldsta flickan gillade det och det var ju huvudsaken!


Sen hade jag och äldsta flickan en myskväll med pyssel. Det blev lera, och jag kunde inte motstå frestelsen att leka lite jag också. Det var verkligen jättekul, och här är resultatet.


Ska väl bli någon sorts tomtegubbe så småningom, men det är svårt att få tid att sitta med det, jag vill göra händer och fötter i lera också! Jag tänkte göra en människofigur, men det ville inte leran, så det får bli en fantasifigur.

Nu ska jag väl ta tag i städningen igen, det är skönt att göra det när det inte är några barn vakna eller hemma! Annars vill ju tvååringen hjälpa till, vilket ibland innebär att plocka ner tvätten jag just hängt upp, eller om jag försöker skura ska han snabbt hämta en egen trasa och doppa den i vattnet och torka, vilket blir aningens för vått... Så hålla på med vatten när han är vaken kan man glömma!

Ska bara titta runt på om det är något nytt ute i bloggvärlden först! Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Men!!! Har du gjort det lilla huvudet i lera helt på fri hand??? Säg till genast när du startar kurs, du är ju en mästare :D Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Håller med Nettan! Superfint lerhuvud! Så fina ansiktsdrag du fått till! Vilken konstnär du är! =)
    Vad är det för lera du har använt?

    Ja, visst är det skönt när man får lite tyst och lungt omkring sig ;) ......Det är därför det brukar bli rätt sena kvällar för mig....det är då jag kan pyssla ostört med lite egna saker :)

    SvaraRadera