tisdag 2 oktober 2012

Kors

Det verkar svårt att få tid till bloggen, jag har tänkt på den i en vecka, men inte kommit till skott. Och jag jobbar bara halvtid! Hur gör ni mammor som har mindre barn och jobbar heltid!?!
Här är två kors i alla fall, det stora från en dansk frivolitetsbok, och det lilla från Yarnplayers gratismönster. Garnet till det stora korset är Yarnplayers "Sugar Maple". Det lilla korset hon hade gjort var så fint, men färgen på min blomma i mitten passade inte så bra, fast jag gillar verkligen formen på korset!

It´s hard to get time to blog, I have thought about it for a week, but never been able to sit down and do it. And I only work halftime! How do you manage to work full time and have small children!?!
Here is two crosses anyway, the big one from a danish book, with Yarnplayers thread, and the smaller cross is Yarnplayers pattern. The one she hade made was so beatiful, but the colour on the flower in my cross is not very good, but I really like the shape of the cross!

4 kommentarer:

  1. These are so pretty!

    It was so much fun to spend time with you at Tat Days!

    SvaraRadera
  2. I really don't know how you find time to do any crafting with four children to look after. Lovely crosses.

    SvaraRadera
  3. Men alltså.. vilka hantverk du gjort , helt fantastiska !Du är ju redit proffsig på det här .
    Jag vill med kunna göra frivoliteter.
    Men det är säkert svårt !
    Ha det bäst .

    SvaraRadera