fredag 20 januari 2012

Dockan Tuva



Hår enligt önskemål från "lillflickan". Hon har bestämt hur munnen skulle se ut (visade med sina egna läppar) Den skulle vara rak och liten. Ögonbryn skulle hon naturligtvis ha, och helst ögonfransar men det vågade jag inte riktigt försöka mig på. Hon fick ett litet bekymrat utseende, och blev väldigt rund och go, men min flicka tyckte om henne, och jag blev också nöjd!

Tuva är ca 74 cm lång, så hon kan ha från storlek 74 - 92, och får förståss ärva av sin "mamma". Tyvärr verkar jag ha gett bort ganska många fina klänningar, men jag ska väl tigga tillbak dem eftersom det är systrar till mig som fått kläderna!


Orkar inte mycket idag, min magkatarr gör att matlusten försvinner, och då äter jag dåligt och får ännu mer ont i magen och mindre energi... Men det brukar rätta till sig så småningom. Vädret är underbart, fast alldeles för kallt. Det var -18 grader i morse!

1 kommentar:

  1. Men så söt ! Förstår jag att lillflickan blev glad .72 cm .... ganska stor docka , så stor har jag aldrig gjort , skulle kanske testa de med .
    Tack för tips om Barbie kläder som du lämna hos mig Ha de bäst !

    SvaraRadera