torsdag 7 oktober 2010

African flowers och bokmärke

Nu har jag provat att virka några rutor efter mönstret "african flowers".Här är länk till mönstret: http://minspiration.blogspot.com/2010/01/african-flower.html Jag bytte inte färg på näst sista varvet, är lite för lat för att fästa trådar, och sen tyckte jag att man fick lov att göra smygmaskor ibland fast det inte stod, och virka tre luftmaskor i början på några varv som första stolpe, och det stod inte heller i mönstret.


Hur som helst var det riktigt roligt att virka, det är ju lätt eftersom man snabbt lär sig hur man ska virka och inte behöver läsa något mönster. Antar att det inte är lika roligt att få ihop det till något sen, men det blir ett senare problem. Och vad det ska bli vet jag inte heller, inte något stort i alla fall, en väska är jag sugen på just nu!


Funderar mycket på om man ska virka alla i rosa och lila färger, eller bara det man har lust med och sen virka ihop det som passar... Ibland är jag lite för försiktig när det gäller färger, men jag vill ju inte sitta och virka en massa som inte kan användas sen heller!



Sen har jag virkat ett bokmärke, gick väldigt fort och lätt så det blir nog fler av den sorten. Det hittade jag här:http://virkverket.blogspot.com/search/label/Virkat. Tror att jag missförstod mönstret på mössan, för det blev en keps och om man tittar på hennes bokmärke så är det nog en mössa med två öronlappar.. Men det blev ganska bra med en keps också!


Nu ska jag försöka förbereda barn på att gå och lägga sig så det blir lugnt i huset, jag är så trött i kroppen, känns som om jag tränat jättehårt, vilket jag inte har.
Virkningen är en stor avkoppling, så bara jag fått några barn i säng hoppas jag kunna sitta och virka en stund. Ha det så bra, alla virkvänner ute i cyberrymden!

3 kommentarer:

  1. Så söta "flowers"!
    Nu vet jag vem jag skall fråga om råd med mönstret om/när jag försöker mig på dessa hexagoner. ;)
    Trevlig fredag kväll!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med blomsterväskan! Spännande att hitta en ny blogg, som man kanske kan följa och inspireras av. Tack för titten!

    SvaraRadera