lördag 2 juni 2012

Väska av trikå-garn


Fick "trikågarn", som jag har försökt virka en väska av. Enkelt och snabbt att virka, med virknål nr 12, bara 30 luftmaskor, sen vända och virka en rad, sen vänder man och virkar varje rad i bakre lmb så blir det såna här "räfflor".
Tänkte att det skulle bli lite roligt att blanda tjockare och tunnare röda ränder, men jag vet inte riktigt, jag kanske måste riva upp och göra om så att det bara blir tunnare ränder...får väl se. Har lust att köpa handtag till väskan, har sett ett par fina. Men först måste jag fundera på om jag kommer att använda den - den blir ju väldigt tung, så kanske det slutar med att det blir ett sittunderlägg i vår gamla fäbodstuga istället!

1 kommentar:

  1. Men jag tror datorn spöka lite med mig. Jag klicka bort mig som följare av misstag så jag fick greja till de =) Men de r kul o leka med garn o forma saker. Känner igen de där när man börjar o sen får de bli nå annat istället =)
    Men de kanske blir en väska ändå i slutändan....
    Trevlig helg!

    SvaraRadera