söndag 24 juni 2012

Flutterflake

   Jag har suttit still och tagit det lugnt några dagar, så det har blivit lite frivolitetat. Ska sitta på en bygdedag och visa upp hur man gör, det heter väl att man ska sälja med det brukar inte bli så mycket sålt. Folk vill inte betala det jag tycker mitt jobb är värt, och jag känner att jag inte vill ta underpriser, då ger jag hellre bort mina alster till vänner och släktningar.
 Örhängena jag gör tar inte så lång tid, så det kan folk hellre tänka sig att köpa. Det är väl också det som är mest användbart av det jag gör, en sån här grej är ju lite svårplacerad.
 Det här är en rolig blandning av fjärilar och snöflinga - därav namnet "Flutterflake".
 Om man googlar på namnet kan man hitta igen mönstret!
 De små fjärilarna är gjorda med DMC nr 80, och det vita garnet nr 20. Jag vet inte riktigt vad jag ska använda det till, blir väl dekoration på något så småningom!
 Har tagit kortet med mobilen, därav den dåliga kvaliten.

 A "flutterflake", you can find the pattern on the internet. I´m doing a lot of tatting now, because I´m going to be on a market for a day and show and maybe sell something.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar