tisdag 20 mars 2012

Blommor



Hittade en så härligt poncho till barn i senaste numret av "Kreativ stickning". Så jag bestämde mig för att försöka mig på ett större projekt en gång. Tror ni att jag lyckas genomföra det!?

Här är ett antal blommor - fler ska virkas, men det är en bra sysselsättning framför TV:n på kvällarna, man behöver inte tänka!
Däremot behövde jag verkligen tänka när jag skulle försöka förstå beskrivningen till hur man virkar ihop blommorna! Första delen har jag nog förstått, men sen då!?!
Tur att jag har en väldigt bra garnaffär i byn, hon har stickkafé dit man kan få komma och få hjälp, och dit brukar jag åka på tisdagskvällarna när min äldsta flicka rider, så jag hoppas hon är frisk och ska rida på tisdag så jag får hjälp med det här!
Fler än jag som tycker det är svårt att förstå virkmönster? Amigurumis är sällan något problem, där kan jag liksom se framför mig hur det ska bli, och om det någon gång är felskrivet så brukar jag fatta det. Men andra mönster är ofta knepiga...men det kanske är en träningssak!

För övrigt är alla fyra barnen hemma igen, det är hosta och feber, öroninflammation och konstig i magen - rena sjukstugan alltså. Flickorna börjar bli pigga, orkar pyssla lite i alla fall, pojkarna har ganska nyss insjuknat. Tur att det finns TV och dator vid såna tillfällen, nu får de sitta så mycket de vill, enklast så!

Ha det så bra i vårvädret!

2 kommentarer:

  1. Härliga färger , ska bli kul att se slutresultatet..ha det bra...

    SvaraRadera
  2. Vilka otroligt häftiga drakar här nedanför!

    SvaraRadera