måndag 6 september 2010

Födelsedagspresenter


Jobbar hårt på presenter till min svägerskars barn, som önskat sig en docka från Mia Bengtssons bok. Hoppas hon blir nöjd, för jag fick lov att ta andra färger än de hon önskat, dockan skulle ha blivit så liten annars. Nu virkar jag i akrylgarn som jag inte är så van vid, men det blir nog bra till slut. Jag har jätteroligt och sitter med ett litet leende på läpparna när jag virkar. Det är extra roligt och spännande att ge bort något man gjort tycker jag!


Hon ska få en "väsksäng" också, virkad efter mönster jag hittat i ett gammalt virkhäfte från "Marks och kattens". I den ska det ligga en liten nalle, om jag hinner virka den, hon fyller år i slutet av månaden. Det ska dessutom bli täcke och kudde.
Här ovanför ser ni bild på "väsksängen" när den är stängd, alltså en väskan, och här nedanför är den öppen och alltså säng! Och så en bild på nallen som är på gång, den är så rolig att virka, men en aning pillrigt. Tunn tråd och virknål 1,25. Det skulle kunna vara en tunnare virknål också, men för det första har jag inte det, och sen är det nog lättare att virka med den jag har.
Nu har jag en jättetrött liten tvååring här, så jag får sluta blogga och hoppas att det blev ett bra inlägg fast jag inte hinner kolla. Texten blev annorlunda plötsligt!

5 kommentarer:

  1. Så fin den blir, väsksängen. Hoppas att hon blir glad för den. Nallen verkar bli jättesöt också! Hanna

    SvaraRadera
  2. Vilken söt present det kommer att bli!

    SvaraRadera
  3. Men så fin ,,, tänk så glad hon kommer bli .
    För en massa år sen virka jag med en sån säng ,med täckte kudde och allt ,
    fast på tiden virka man ju inte små djur och sånt och la i där.
    Nu har jag massor jag vill virka hur ska tiden räcka till,var på en sida och såg hyllbårder.
    Superfint var det .
    Ha det bäst //Ingmarie

    SvaraRadera
  4. Men vilken fin! Vilken kul idé med en säng som blir en väska! Den MÅSTE ju lilltjejen vara älska! SUPERFIN! =)

    SvaraRadera
  5. Söt! Försöker själv virka lite ... *ler*

    SvaraRadera