måndag 23 augusti 2010


Ja, nu var det ett tag sen jag skrev. Jag har inte hunnit virka så mycket helt enkelt, och sen har jag dessutom haft lite problem med vilket garn och vilka ögon jag skulle ha. Ska virka en flicka från Mia Bengtssons bok, och först försökte jag med mitt vanliga garn men då skulle hon ha blivit så liten. Då bytte jag till ett akrylgarn och då blev storleken bättre, men då hade jag inte rosa i den sortens garn, och rosa skulle det förståss vara (önskan från min mans systerdotter).
Och så hade jag inte några ögon som passade riktigt bra till den här figuren, så det måste jag vänta på innan jag kan fortsätta. På den här flickan virkar man nämligen ihop huvud och kropp, så säkerhetsögonen måste dit innan jag fortsätter med kroppen. Men nu har jag beställt från Janna, så det ska väl komma snart.
Håret tar ju också tid, det virkar jag bara något varv per dag på, så det gör väl inte så mycket att jag måste vänta på ögonen. Men det blir jättefint hår, långt och guldfärgat. Garnet har jag köpt från Mia, hon hade några extra nystan till salu, såg förresten att hon hade flera nu men jag har inte kunnat bestämma mig för om jag verkligen kommer att använda fler än det jag har!
Har varit bättre i ryggen också nu ett tag, och då sitter jag inte lika mycket och pausar med virkning utan försöker bestiga mina tvättberg och sanera golv m.m. Och det är ju bra, jag längtar efter att bli riktigt bra i ryggen, fast jag längtar efter att sitta och virka också!
Nu ska jag snart ut i regnvädret och hämta barn från förskoleklass-inskolning. Idag känns det att det snart är höst!!

2 kommentarer:

  1. Oj vad mycket söta amis du har gjort! Roligt att titta in här. Kommer gärna tillbaka. Välkommen till mig!

    SvaraRadera
  2. Oj, vad härligt och fluffigt håret blir! Förstår verkligen att detta tar tid. Men fin blir det!
    Nyfiken på den som färdig =)
    Sov sött!

    SvaraRadera