fredag 4 januari 2013

Krångel

 Jag tänkte sätta in bilder, men det ville inte fungera idag! Och mina försök att göra ett örhänge fungerar inte, jag vet inte om det är mönstret det är fel på, eller jag som läser fel. Men när jag ändrade lite på mönstret, och gjorde efter hur bilden såg ut så blev det bättre.
 Men då var pärlorna antagligen för stora för arbetet, så det blev inte bra heller.
 Men jag får klappa mig på axeln för att jag inte gett upp än i alla fall. Jag ska lyckas få ihop det här har jag bestämt mig för, så nu blir det ett försök till!
 Barnen krånglar förresten också, är förkylda och griniga, orkar inte vara ute. Och jag är också trött, så det är ingen bra dag idag!

 I was going to show some pictures, but it didn´t work today.
 And I tried to do an earring from Marilees book "Tatted Jewerly" and that didn´t work either.
 I don´t know if I red the pattern wrong, or if it was some mistake in the pattern, but when I changed it and looked at the picture, it looked a little bit better.
 But I think the beads was too big for the thread, so that was not looking good either.
 I´m not giving up, I have decided to do this earring, and trying once more, making it with one bead less than before.
 The children are grumpy, has got a cold and can´t bee out, and I´m tired, so It´s not a good day today!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar