söndag 6 januari 2013

Bilder

Här är bilderna på mina misslyckade örhängen. Kanske fel i mönstret, men jag är osäker på om det är det eller om jag läst fel. Färgerna inte så bra heller, men det här var ändå mest för att jag ville prova göra mönstret!

Here is the pictures of my failed earrings. Maybe it was a small error in the pattern, but I´m not sure if it´s the case, or if I red it wrong ( I probably didn´t understand it). The colours is nog good either, but I just took some thread because I wanted to try the pattern.

Mitt andra försök, lite bättre, men pärlorna är antagligen för stora, så jag får göra ett försök till. Här har jag inte följt hur det stod i mönstret, utan hur det såg ut på bilden.
Passade bättre med mörka pärlor i alla fall, tyckte jag. Antagligen är det mycket finare om man använder en enfärgad tråd.

My second try, a little bit better, but the beads is too big. Here I looked at the pictures in the book how it should look like, and did after that also. It looked better with dark beads I think. It´s probably much better to use a one-coloured thread!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar