torsdag 13 september 2012

Tat Days



Nu har jag och min syster Hanna varit på Tat Days - några dagar fulla med intryck. Vi fick lära oss nya tekniker inom frivolitetande, och träffa många andra som håller på med det. Det var väldigt roligt!

Me and my sister Hanna has been to Tat Day, learnd a lot new technics in tatting, and met a lot of others who is tatting. It was a lot of fun!

Jag tillverkade det här smyckes-setet, mitt första med halsband och örhängen som hör ihop. Med mitt första Lisbeth-garn, som jag är helt förälskad i! Har köpt några stycken på TatDays, och fick även två stycken. Och jag fick 5 "dockor" garn av Yarnplayers garn, som jag har längtat efter läääänge.

I made this jewerly-set, my first. With my first Lisbeth-yarn, and I love it! I bought some more at Tat Days, and got two in my goodie-bag. And a nice lady, Sue Anne, gave me 5 of Yarnplayers yarn, that I have been longing to have for a looong time. I´m so happy - thankyou, Sue Anne!!


Det här är en blomma vi fick under en kväll då det var middag, lite finare med servering vid bordet, tal och avtackning av styrelsemedlemmar som skulle avgå. Även auktion, då Hanna vann en frivolitetad väska, gissa om hon var lycklig!

A flower we got at the banquet.
Hannas väska. Gissa om hon var lycklig!

Hannas bag - guess if she was happy!!

Kan fortfarande inte virka, tummen och axeln protesterar. Så nu får alla som eventuellt läser bloggen stå ut med frivoliteter ett tag! Hoppas kunna virka och sticka snart igen!

I still can´t crochet, my arm is protesting. So you have to put up with tatting for a while! I hope I can start crocheting soon again.

4 kommentarer:

  1. I am glad you had a good time at Tat Days. Have fun with all the wonderful thread.
    Congratulations to Hanna, I wondered who got the pretty bag that Nina Libin and Sherry Townsend made.

    SvaraRadera
  2. Just carry on tatting, please, so that we can all see your wonderful work

    SvaraRadera
  3. It was so wonderful to meet you and your sister. I am glad that you could come from so far away to Tat Days. I have been to 2 Tat Days now and I am addicted!

    SvaraRadera
  4. We loved your Swedish folk music at Tat Days! It was a pleasure to have you visit!

    SvaraRadera