onsdag 24 augusti 2011

Mormorsrutor och virkade blommor







Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och fotat lite jobb jag håller på med! Här en tröja till katten Sixten, en mycket älskad gosekatt.

Rutorna tyckte jag mycket om, färgerna känns rätt. Om jag visste att jag skulle orka så skulle jag virka såna rutor till en tröja eller väst åt mig. Men av erfarenhet vet jag att jag aldrig blir klar, så det får nog vara. Men en liten axelvärmare kanske... Nej, visst ja, har ju börjat på en sån! Måste väl avsluta den först.

Den här mössan blev jag sugen på att virka, fast jag är lite tveksam till om jag passar i den.

Men nu provar jag i alla fall - det finns ju faktiskt välgörenhet annars, och jag har ett gäng systrar där kanske någon skulle vara intresserad annars. Mönstret var i en Allers, och jag har tagit ett foto från tidningen.



Och sen var det blommor då, som jag har virkat ett gäng. Men jag är inte nöjd! Blommorna är väl kanske söta, men det känns inte riktigt rätt, så vad ska jag göra? Ska jag vara djärv och virka blommor i svart, rött och orange som jag ju faktiskt tycker om!? Men vågar jag ha på mig mössan då? Är nämligen lite feg... Men jag tror knappast jag kommer att ha en mössa med rosa blommor på heller, förstår inte varför jag virkade i den färgen!

Dessutom tänkte jag ha liknande blommor på en väska i jeans som jag håller på med, men det känns absolut inte rätt med rosa blommor. Får väl prova med annan färg helt enkelt!

Återkommer i denna mycket viktiga och spännande frågeställning :)). Nu ska jag dricka lite kaffe! Dagens andra kopp, men det behövs, är väldigt trött idag!

2 kommentarer:

  1. Du kan ju alltid göra en provmössa med rosa blommor, sedan en mössa i de färgerna DU vill ha. Så vet man ju vad som ska fixas och ändras på :)

    SvaraRadera
  2. anette clausen10 maj 2012 kl. 23:41

    Hej Gjorde du denna mössa? Jag hittade en bild här på nätet och vill så gärna ha den: Blev din bra? Är den kanske till salu? Tacksam för svar vänl anette
    net@hem.utfors.se

    SvaraRadera