fredag 18 mars 2011

Virkad hjälm


Ett misslyckat projekt, den blev inte alls som jag tänkt mig, men min lille tvååring är nöjd i alla fall. Han är heltokig i motorsågar och traktorer, har en leksaksmotorsåg och nu blev det alltså en "huggarhjälm" som skulle likna den pappa har. Han går med ett rosa diadem som öronskydd, så i hans ögon är nog det här en bra hjälm, och det är ju huvudsaken!
Ska försöka virka ett par öronskydd också, men jag blev så missnöjd med den här så det får vänta ett tag.
För övrigt är jag sjuk, vi har fått något elakt virus här med hög feber och hosta, mina två flickor har varit och är ganska dåliga, jag fick feber idag som jag inte haft på väldigt länge. Hade en hemsk huvudvärk också så jag tog alvedon och då har ju febern gått ner så jag orkar sitta här en stund.
Men jag ska inte klaga, vi har klarat oss bra i vinter tycker jag, och det här ska väl gå över också så småningom!
Jag har sovit nästan hela dagen, så jag känner mig inte riktigt redo att gå och lägga mig. Så nu ska jag leta Hello Kitty - mönster för att kunna virka till min fyraåring som blir fem år i april. Får väl se om jag hinner...tiden rinner iväg alltför snabbt ibland!

1 kommentar:

  1. Det är härligt med ett barns fantasier och låtsasvärldar :)

    SvaraRadera