torsdag 24 mars 2011

Dockkläder



Vi är fortfarande väldigt förkylda, barnen har varit hemma från skola och dagis i över en vecka nu. Det börjar vara på bättringsvägen, vilket innebär att det blir lite gnälligare eftersom de vill göra saker men inte riktigt orkar. Och mamma orkar inte heller....

Men så kom flickorna på att leka med små dockor i dockhuset, och jag kom på att jag för länge sen började virka på den vita klänningen på bilden. Det visade sig att den var nästan klar, och barnen blev jätteglada. Så mindes jag en sida på nätet som har väldigt många stickade mönster till barbie och Evy-dockor, länk: http://www.stickatillbarbie.se/ .

Eftersom jag är matt och trött och inte orkar just något så tittade jag där och de fick välja en klänning jag skulle sticka. (Mönster 657 valde de). Det gick riktigt fort att sticka klänningen, och det är riktigt kul att göra det då! Så nu blir det nog fler såna klänningar och kläder, man vill gärna uppmuntra när de kommer på lekar som går bra att leka tillsammans!

Ja, nu har jag gjort mitt lilla roliga för dagen, dags att försöka greja till någon sorts mat åt familjen! Glass och saft kanske kan vara något :).

1 kommentar:

  1. Hoppas att ni snart blir bra, inte roligt att vara sjuk.
    Förstår att barnen tycker det är roligt med lite nya kläder till sina dockor. Fina blev de :)

    SvaraRadera