torsdag 16 maj 2013

En upptäckt

  Jag älskar det här mönstret av Marilee Rockley! Så jag är rädd att ni kan få se några till varianter av det här halsbandet... Jag har bara mobilkameran just nu, så färgerna är inte riktigt rätt, de är mjukare på riktigt, höstfärger. Mitt absoluta favoritgarn!
 Men jag har insett att alla inte kan tycka om det, så jag håller på med halsband i andra färger nu. Och nu, till slut, har jag förstått att i det här mönstret ska man använda sig av "lock joint", och då blev den sista rundan på halsbandet ännu bättre. Det finns saker att upptäcka och lära sig hela tiden.

 I love this pattern from Marilee Rockley! So I´m afraid that you may see some more of this on my blog... I only have my mobilephone as camera, the colours is a bit "softer" in real life. It´s my favourite yarn!
  But I understand that not everyone can like it, so I´m going to do this neckless in other colours so it can fit someone else too! And finally, I have discovered the meaning of "lock joint", and then the last round of this neckless was better then before. There is things to learn all your life!
 Min äldsta flicka frivolitetar fjärilar till små örhängen! Tyckte garnet var så fint, fast tyvärr hade jag väldigt lite av det, och jag vet inte vad det heter. Någon som vet kanske!?

 My oldest girl has tatted butterflies as earrings! I thought the yarn was so pretty, but I`ve got it in Palmetto at the banquette, so I had so little, and I don´t know the name of it. Please tell me if you know!

3 kommentarer:

  1. Wow, Sara, the necklace is stunning. Sorry I can't help with the butterfly thread colour name.

    SvaraRadera
  2. Din dotters fjärilar är ursöta, har ärvt sin mammas talang.

    SvaraRadera
  3. The necklace is very pretty Sara and the butterflies are very good.
    I do not know the colorway name either, sorry.

    SvaraRadera